söndag 3 augusti 2008

Vi hade iaf tur med vädret.

Jag och mina tweenies har INTE tur med vädret. Idag skulle vi ha samling igen. Det regnade IGEN. De tre senaste gångerna vi har träffats så har det regnat mer eller mindre. Två gånger verkligt spöregn så att vi har tvingats va i kyrkan, och idag smått duggande, men lagom frö att man ska störa sig på det. Men jag bestämde iaf att vi skulle va ute och trotsa vädrets makter, så vi lira kubb på Käglan. Det var kul. Men ja hade gärna sett sol och värme faktistk.

Hahaha åh jag är så filmskadad. Ja kollar alldels för mkt på film tror jag. Ibland bara får ja sån spntan lust att slänga ur mig ett filmcitat som svar på nåt nån säger eller gör.
Som när man inte har så tur med vädret, men nå iaf påpekar att det inte regnar så mkt, det hade kunnat vara värre, asså då måste man ju bara svara med "Men bada då för helvete!!!" (Vi hade i alla fall tur med vädret). Eller när vi flög ner te Polen, och flygvärdinnorna börja gå runt me vagnen och sälja saker, va ju verkligen tvungen att sitta och undertrycka en lust att ropa "Sprit!! Sprit!! Här var det Sprit!" (Yrrol). Ja eller vad som hellst från Sunes sommar (Spec på cafét, "-What do you call those? -We call them nig.. ni.. Wienerbrod... -Oh no you dont") eller Karl-Bertil Jonssons jul ("För det här tilldrog sig på den tiden då en tonnårings idoldyrkan inte nödvändigtvis behöve vara av sexuell natur") funkar med.
Det är så kul. Kan inte alla som läser min blogg bara ösa in sina favvo citat från svenska komedier i kommentarer. Citat från Sunes Sommar/Jul, Yrrol, Karl-Bertil, Tomten är far till alla barnen och alla olika filmer/tvproduktioner av Galenskaparna och Aftershave får plusspoäng :P

Bless

1 kommentar:

Anonym sa...

"Men om vi tar hans fru och maler ner henne till köttfärs och gör en sådär 350 hamburgare av henne, då kan ju inte han äta de för han är ju vegetarian." (från Yrrol)

hahaha :) det var rätt kul att läsa dethär inlägget, för jag känner så väl igen hur du brukar hålla på att citera hela tiden, men det är bara kul, fortsätt så :P

kramkram