onsdag 27 augusti 2008

Back on Track

Jahapp, då är resan slut. Nu är jag hemma igen. Hemma i sundsvall altså. Skulle egentligen ha bloggat mer under dagen och låtit er få följa hur det sista rensades ut ur lägenheten. Men jag vart tvungen att plocka isär min tekniska hörna ett tag in på dygnet.
Men jag kan iaf meddela att allt gick planenligt. Lägan tämdes snabbt och smärtfritt. Han t.om med att dega igenom ett avsnitt 'Allo 'allo innan jag bar ut det sista te bilen. Sen spenderades den sista tiden innan Herr Inspektören kom med att smygkika lite i "Hej! Mitt namn var Elton Persson". Jag kan meddela att den har potential. Den kan nog faktsitk överaska mig åt det possitiva hållet. Inledningen var riktigt bra iaf. Men som sagt, ett definitivt omdömme kommer upp när den är färdigläst.
Inspektionen av lägan gick bra, Herr Inspektören hade inget att klaga på. Inspektionen var klar på knappa 20 min.
Sen snabb tripp up te Church. Fyllde i lite närvarokort för sommarn. Sen slutade jag i Byn.

Bilresan hem gick bra, men det var inte spec roligt att köra hem med en fullastad bil när det samtidigt regnade katter och hundar som man säger. Spec inte när den fullastade bilen i fråga är min bil. Den är inte byggd för långa färder med tung last. Kändes typ som att jag stod still i uppförsbackarna. Men ajja jag kom hem tryggt och säkert.

Väl hemma så firade jag och la familia med att hänge oss en årlig svensk tradition som för mig personligen är en av årets kullinariska höjdpunkter. Nämligen Surströmmingspremiären (jo vi var något sena, jag vet. Men jag hade gett la familia stänga order att inte börja utan mig, därför vart det idag och inte förra veckan). Och herre min je vad jag åt skall jag berätta. Har aldrig vare så mätt i hela mit liv tror jag. Surströmming är inte att leka med. Det är bra skit det. Få saker smakar så väl som surströmming. Dock ställer jag mig bakom den falang som hävdar att lukten är en av de vidrigaste på den jord. Men med den smaken så kan jag leva med att det stinker.

Nu inte gjort så mkt. Bara chillat.
Men ajja jag är i Sundsvall nu iaf. Philo Back om Track.

Bless

Inga kommentarer: