söndag 3 augusti 2008

Lite gott och blandat från Philos värld

Ja denna vecka har handla mkt om musiken. Har vare totalt musikberoende ända sen ja kom hem från Polen. I början på veckan så körde ja nonstop låtar från musikalen Kristina från Duvemåla, sjukligt bra musikal. Grymmt bra musik. jag såg den live i min ungdom (japp med originaluppsättningen, Helene Sjöholm, Anders Ekborg, Peter Jöback), det var typ den största musikaliska upplevelse ja vare med om. Så de låtarna gick fr fullt i början på veckan. Tog mig till och med för att dra mig ner te Biblioteket och låna Utvandrarna i bokform. Sjukligt bra bok med, bara man lär sig leva med den åldriga svenkan på småländska den är skriven på. Blier lättare längre fram i serien när de börjar blandas upp med lite engelska.
Sedan körde vi ju lite Jazz/Soul. Skön musik, nice att flyta med den ibland.
Sen idag efter att igår ha besökt Fina Stinas blogg så har ja kört Governor Andy, Svenska Akademien och Kapten Röd hela dagen idag. Så tonerna har skiftat men musiken har vare ständig.
Ajja vet inte varför ja kände för att dela detta med er, kanske bara ville dra upp ett inlägg för att hålla upp statistiken eller nåt. En bra blogg skall uppdateras minst 2ggr/dag, ritkigt så mkt bloggar ja inte, men ett inlägg om dagen iaf är jag väll skyldig er kära läsare tycker ja :P

Idag har jag jobbat lite på en design till en tattoo. Blev lite nöjd faktistk. Kanske skulle få den lite snyggare målad. Men jag höll det rätt enkelt gjorde inga svåra saker så den ser rätt bra ut faktistk. Kände att det vore coolt att designa nåt själv, det ger en bra känsla. Så nu skall jag tänka ett tag på detta och sen se vart det leder. För som ni säkert har märkt vid det här laget så är ja riiiiiiiktigt sugen på en tattoo. Men ja velar ju alldeles för mkt. Mkt idéer och lite action. Nu äre dags att ta tag i saken och få det gjort. Dags att ta tanken och göra om den till handling. Ifall jag aldrig verkligen bestämmer mgi för att nu ska det ske, så kommer ja ju aldrig bli tatuerad. Nu har jag velat så länge, så nu damn it äre dags.
Några invändningar? Så tala nu eller tig för alltid!

BLess

1 kommentar:

Anonym sa...

du vet vad jag tycker, men det är du som bestämmer...