måndag 18 augusti 2008

Mentalt förberedd.

Jag har vare ner med ett flyttlass te Sundsvall nu, det var min soffa, säng och en av mina fåtöljer som bytte boplats den här gången. Kändes som smart att ta de stora grejjerna i ett lass för sig så man kan folusera på mindre saker och lådor te de kommande lassen. Är faktiskt lite skönt att va igång me flytten nu. Kan jag ladda om lite och bli mer mentalt i Sundsvall, hittils har jag fortf vare mentalt i Byn, men nu känns det som att fokus går mer och mer över på Sundsvall. Första lasset kört, Käglan stängd, samt att jag hade min avtackning i söndags. Den mentala resan te Sundsvall är igång. Den fysiska väntar fortf i nån vecka, men nu är jag redo. Nu inväntar jag flytten, nu har jag bläddrat fram sidorna för ett nytt kapitel i livet. Ett kapitel där jag inte är ungdomsledare, ett kapitel där jag "bara" är vanlig församlingsmedlem istället för församlingsarbetare, ett kapitel där jag är arbetslös och bor hemma. Det är lite skrämmande, men samtidigt så ser jag med tillförsikt på det och det avskräcker mig inte. Jag tappar inte modet utan ser på möjligheterna. Jag är redo för Sundsvall, redo att börja pånytt.

KOm just hem från Sir Aj, va över och lira ett parti schack, Sir vann, men det var ett bra parti, jag slowspelar gärna så ja hamna rätt tidigt i ett läge där ja bara kunde försvara mig, det gillar jag iofs, det är min spelstil, men den här gången så knde jag inte bryta Sir Ajs frontlinje så hon knäckte mitt försvar bit för bit. Jag förlorade. Men det var ett kul parti.

Prata me Tiger igår även, det var nice, var ett tag sen. Hon sådde en idé i min hjärna. Vet inte hur seriös hon var när hon förslog det, men ärligt det var en grymt bra idé, lite små tekikaliteter som behöver lösas innan den kan sättas i verket men när dessa är lösta så skall jag kolla me Tiger om hon är bredd att följa upp den. Det vore ju faktistk grymmt nice =)

Vill avsluta detta med att slänga ut ett grattis te 2 av mina gammla tonåringar från Fjöget. GRATTIS Sjöberg och GRATTIS Jimmy, ni är grymmt bra och jag tror på er. Jag glädjer mig till 100% med er, ni har mitt stöd fullt ut. Önskar er allt gott.

I övrigt inte så mkt att säga, mer än att i samma veva som jag flyttar te Sundsvall så kommer jag nog att byta blogg, så förbred er kära läsare på att denna bloggadress snart går i graven och ni kommer får börja följa mitt liv och mina tankar på en annan bloggadress. Vad den nya bloggen kommer heta och var ni kommer kunna finna den återkommer jag med i ett senare inlägg.

Bless

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det där med schack är ju så trevligt! Liksom Te-trevlig musik och totalt lugn! Vi MÅSTE följa upp vår plan där!

Och angående partiet: Jag hamnade i ett läge där allt fokus låg på att hindra dig till så många drag som möjligt för att tvinga dig till andra...det var när jag gick ut med båda srpingarna på samma sida som det blev svårt för dig! Samtidigt som jag hamnade i situationer där jag inte ville flytta någon pjäs alls eftersom du var så sjukt duktig på att gå och förebygga mina drag hela tiden, där är schacket ju: 85% av dragen görs för att nästa drag ska kunna genomföras och de i sin tur för att nästa osv. sjukt intressant spel!
Tack för en god match!