fredag 8 augusti 2008

Reskamrat sökes?

Ååååh jag vill ut och resa igen. Jag ut i världen igen. Jag vill uppleva saker, vill se nya saker, nya kulturer, med andra sorters folk. Jag vill se solen gå upp över en vit sandstrand vid ett klarblått hav. Jag vill känna de riktiga storstäderna pulsera av liv under sena utevällar. Jag sitta och dricka en kopp kaffe ur en pappmugg på en buss som kör svinfort på en dåligt underhållen väg i ett främmande land. Försöka kommunicera med människor som knappt kan engelska och än mindre svenska. Jag vill skrika på gatuförsäljarna att lämna mig ifred eftersom jag inte tänker köpa deras crapvaror som kommer gå sänder så fort ja kommit hem. Jag vill oroa mig över att få magsjuka av all inhemsk snabbmat jag har satt i mig. Ja damn it, jag vill till och med oroa mig över att komma i närkontackt med alla äckliga djur som vandrar gatorna och bor i avloppen i världens länder.
Kort sagt, jag vill ut och resa igen. Jag är mätt på sverige, men jag är nog rätt mätt på Europa i allmänhet med. Polen var kul, men det skiljer sig inte betydligt från sverige. Resterande Nordiska länder är precis som sverige med med ett annat språk. Spanien, Italien, Frankrike och Grekland åker man till för att festa sönder sin kropp i en vecka. Det lockar inte, jag vill va ute länge, och man blir nog rätt mätt på de flesta ställen i Europa på en vecka.
Jag vill te Afrika, kanske en längre tid i Egypen, eller Sydafrika. Jag vill te Sydamerika, Chile, Argentina, Brasilien, Dominikanska, Cuba.
Karibien - Jamiaca, Caymanöarna, Bahamas.
Mexico kanske kan va kul. Har även på senare tid börja fundera lite på Canada.
Asien, verkligen. Sydostasien. Thailand gav mersmak. Vill se länderna runt omkring. Vietnam, Malaysia, Kambodja, Indonesien, Bali, Laos. Men även resten av Asien vill jag se. Kina, Japan, Tibet, Korea, Taiwan.

Nån som vill ut och resa med mig? Hör av dig vem du än är, känd- eller okänd för mig. Släng in en kommentar eller ett mail. Så kan vi iaf prata om saken. Det troliga är väll att det bara är drömmar att fara ut på en långresa igen snart (asså vi snackar minimum 1 månad nu...), men vi kan ju iaf drömma tillsammans. Och vem vet, det kan ju faktsitk bli verklighet.
Ajja just nu är iaf min verklighet att men kropp är fast i Edsbyn/Sundsvall men min själ är tebax i Thailand. Just nu så håller nog min själ på att förbreda sig på en utekväll på Samui eller i Patong. Alternativt förösker den utforska Bangkoks möjligheter...

Bless

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att du skrev det för så länge sedan.. Ditt inlägg kunde lika gärna ha kommit från mig :) Om ett år, då väntar förhoppningsvis Amazonas, Borneo och Malaysia om allt går väl. Råkade stappla in här när jag sökte på reskamrat.