onsdag 6 augusti 2008

Teknikens under

Hmmm... varför är allt plötsligt på engelska när ja loggar in på mtt bloggkonto?? Det var det inte när ja logga in sist. Engelska i all ära, men man blir ju lite förvirrad när man möts av ett språk man inte väntat sig när man lggar in...

Ja nu kanske ni undrar lite varför jag bloggar vid denna okristliga tid på dygnet? BOrde ja itne sova. Men nu äre såhär va, att jag har haft ett stort och allvarligt gräl med min dator. Den var lite vrång på mig ett tag. Helt utan anledning skall sägas, jag har alltid varit väldigt snäll med min dator, behandlat den väl och sköt om dne efter bästa förmåga. Men just idag så vägrade den logga in mig på MSN samt blåvägrade att starta indernet. Jag föröskte snällt och vänligt med den klassiska allroundlösningen "starta om", men då ville den inte stänga ner sig heller. Den stod och "avslutade Windows" i typ 2h och det gick itne att få nån kontackt med den alls. Jag funderade som så att den bara behövde lite tid på sig att samla sin tankar och senare komma till sian sinnen igen. Men den vägrade. Så det bar mig emot men till slut så såg jag ingen annan utväg än att ta ur batteriet ett tag för att sedan återansluta det igen. Då vart den genast mer samarbetsvillig sedan.
Detta är nästan lite dålig stil känner ja. Inte så mkt tacksamhet i det beteendet inte... Men det är säkert så att min kära dator har gått in i puberteten, då kan det ju bli så. Konstiga humörsvängningar och dyl... Man minns väll hur man var själv.

Ajja idag jobba jag kväll på Käglan, det var trevligt, är ju inte för många gånger ja är med och stänger så det är nice att uppleva det lite då och då med.
Hände inte för mkt ikväll dock, var en rätt soft kväll. Imorrn jobbar ja Dolly Parton igen. Det är skönt, då kommer man hem hyffsat tidigt.

Kvällen har (förutom att bråka med min pubertala dator) spenderats framför TVn. Kände tidigare idag en stark längtan att börja se Buffy igen. Men eftersom jag har sett hela serien i sin helhet en typ 3-4ggr så har ja ju den luxuösa möjligheten att kunna se vilket avsnitt jag vill. Så jag ägnade mig åt Once More Whit Feeling, musikalavsnittet. Det messt legendariska av alla musikalavsnitt. Ni vet Once More Whit Feeling var först, alla andra tv-serier som har ett musikalavsnitt i tablån (värt att nämna är det i Scrubs, det är rätt bra) är copycats. Musikalen i Buffy kom först och är bäst :P

Bless

Inga kommentarer: