tisdag 26 augusti 2008

Den aktiva generationen.

Tänkte jag skulle ta tag i min blogg och börja skriva lite oftare, som sagt så skall en bra blogg uppdateras minst 3ggr/dag så det ska bli mitt nya mål.

Man säger ju offta nu för tiden att dagens barn/ungdommar är så lata och aldrig rör på sig utan bara sitter vid dator/tv hela dagarna. Käkar messt hämtmat och kör lite allmänt på det som kommit att kallas den "Amerikanska modellen". De som säger det har aldrig träffat mina ungdommar från Byn. Tre dagar i rad nu har vi träffats ett gäng i kyrkan och lekt "Kyrkjagis" i ca 3 timmar i sträck. Och det är skall jag be att få tala om en väldigt rörlig lek. Seriöst jag har inte sprungit så mkt i hela mitt liv tror jag. Fram och tillbaka genom kyrkan, farfyllda dueller i trånga korridorer, det är bra motion det. Kommer ha en grym träningsverk i morrn tror ja.
De vil j som inte vila heller. Om man räknar på en match i snitt tar typ 30 min (och det är 30 aktiva minuter skall jag be att få tala om). Så körde vi typ bra med 2 minuters vila mellan medan man omgruperade sig lite. Så man kan lugnt säga att vi har sprungit i typ 3h i stärck.
Så ingen som vill fara med sanning kan säga att mina barn inte är aktiva :P
Men sjukligt kul är det minsann.
Verkar som att Kyrkjagis är den nya klassikern i Byn nu. Kanske borde bjuda upp de små liven te Sundsvall nån gång så kan de få se var leken uppfanns, testa på originalet i Betlehemskyrkan =)

Ajja det var allt för denna gång. Nu ska jag fastna lite i den "Amerikanska modellen" och hänge mig åt lite "'Allo 'allo", vill återigen rekomendera den tv-serien, den är legendarisk. You-Tuba den alla säsonger finns uppe. Stor glädje när ja såg det =)

Bless

Inga kommentarer: