lördag 23 augusti 2008

Ett steg närmare Sundsvall

Flyttstädningen är väl på gång, den flyter på bra nu, gjorde 2 rum idag, gick rätt smidigt. Nu är det så att det messta är nedpackat i lådor, och redo att lastas på ett släp och förflyttas upp te Sundsvall, i princip är det bara själva den egentliga "Städningen" kvar altså dammsuga och torka och sånna saker. Men det läre ju flyta på bra med. La familia kommer hit imorrn och hjälper mig i det, så jag räknar med att ungufär onsdag så borde sista lasset gå uppåt och lägenheten vara skinande ren och helt tom.

Annars har jag inte fördrivit dagen med så mkt, det är messt flytten som hägrar nu. Känns lite bittert att inte ha nåt att sysselsätta mig med på dagarna, även om jag är rätt lat så gör jag gärna saker. Visst jag kan uppskatta att bara ligga i soffan och glo på tv en hel dag, men får jag välja så gör jag hellst nåt. Jobbar, tränar, smyger runt och hälsar på folk eller vad som hellst. Är väldigt tärt att bara sitta hemma och dega.
Men nu måste det nog få vara klart för idagm orkar nog inte göra så mkt mer inatt, ja menar klockan är ju ändå 01.40, nu räcker det.
Däremot har jag ett sug efter chokladbollar, ska nog göra en sats sånna nu tror jag, nice att överaska familjen med sånna imorrn. Osså äre ju ett bra sätt att få slut på överflödiga inventarier jag har i skafferi/kylskåp.

Jag hörde nyss även den låt som jag har utnämnt till den svenska låt med den skummaste texten som finnes. Den är bra, och egentligen är det inget fel på texten, den är fin och budskapet kan nog alla husdjursägare ta till sig och stämma in i. Men just det fakto att nån har satt sig ner och skrivit ihop den gör mig lite imponerad. Att nån ha haft fantasi att göra låten tycker jag är rätt nice. Så även om det är en bra låt med en bra text så utnämner jag här och nu låten "Änglahund" till sveriges skummaste genom tiderna.
Ber att få citera refrängen:
"Hej speleman kan du svara på min fråga. Den är ärlig och jag menar varje ord. När vår Herre släcker livets låga och det är dags att lämna denna jord.
Får man ta hunden med sig in i Himmelen. Han är snäll och han har vart en riktig vän. Han är klok och fin och skatten är betald. Får man det du speleman så blir jag glad."

Allt för nu. Höres senare.
Bye

Bless

Inga kommentarer: