fredag 15 augusti 2008

Sista dagen på Käglan

Jahapp nu vare slut dåe. Gjorde sista Kägelholmsdagen idag. Känndes lite vemodigt när jag svänge ut från parkeringen ikväll faktiskt. Det har vare mkt roligt att vara på Käglan denna sommar. Ett arbete som jag inte tidigare utfört som var utmanande och roligt, roligt att känna hur jag har utvecklats från den där första dan när jag inte visste nåt om nåt till nu när jag kunnde Kägelholmen utan och innan.
Trevligt att träffa nya männsikor under jobbet, även om café skiljer sig rätt mkt från ungdomsledare så är båda väldigt sociala jobb. På cafét kanske man inte ger alla kunder timmar av sin tid utan det blir nån minut medan man tar betalt av dem, men man måte ändå vara social och trevlig i överkant. Det är nästan lite som speeddateing skulle man kunna säga . Trevligt är det iaf att stå i kassan och interagera med kunderna allt eftersom de kommer in.
Och sen mina arbetskamrater, det har ju även vare riktigt trevligt att jobba med de. Det känns som att vi har fungerat bra som ett team, och sen att det har vare grymt nice att umgås med de på vardaglig basis har ju vare riktigt nice det med.
Nä helt enkelt kändes det väldigt värt att vara på Kägelholmen i sommar, det är nåt jag kommer ta med mig i framtiden.

Idag var det ingen jätte rusning precis så sommaren avslutades lugnt, var messt i köket idag inte så mkt i kassan. Var en intressant dag, bra avslut på sommaren.
På kvällen sen så vare nästan helt dött, kom typ ingen, vi var kundlösa i typ 2 timmar vill ja minnas så Jag, Tessi och Sofia fördrev tiden med att spela monopool, det var kul, Tessi inledde starkt med att bygga upp ett bra kapital jag gled även med i en rätt kapitalistisk stil, Sofia led lite ekonomisk kris troligen eftersom jag och Tessi byggde upp våran förmögenhet på hennes bekostnad. Sen tog jag hem stor pot genom att inkassera en massa tusen från "Fri parkering" och Sofia började köpa gator så då föll Tessi plötsligt ner på platsen som shortstack. Men jag uttnyttjade inte riktigt min vinst där eftersom jag inte köpte typ nån gata alls utan bara gick runt och väntade på att hamna på "Stationerna" så då stog man plötsligt där och spelade mot två motspelare som satt på typ alla gator utom Stationerna samt hade hotell eller hus på allt de ägde så min förmögenhet rann iväg ett tag där. Dock spelade vi inte ut spelet, lite synd hade vare intressant att se vilken taktik som vann. Min slutsats är iaf att jag inte är så kapitalistiskt kompetent, därmot märker jag nu att jag skanske skulle satsa på en karriar som monopoolkommentator :P
Ajja nice avslutning iaf.

Åter senare. Ta ta for now.

Bless

Inga kommentarer: