söndag 29 juni 2008

Philo pratar om radio.

Nu måste ja få gnälla lite på ogrundade resonemang. Att genreralisera och främlägga åsikter eller teorier utan grundlig efterforsknig som absolut fakta är något jag är starkt emot.
Lyssnade just på P3 Star, det är ju sönda lixom, samt även la sista handen vid städningen av The Mansion. De snacka om nån tjej som hade skicka in ett brev och grina ut över att hennes föräldrar inte lät henne sova hoss sin pojkvän. Föräldrarna utmålades ju direkt självklart som föräldrar som inte kommunicerar med sin dotter och nästan på gränsen till känslokalla och totalt oförstående. Citat: "Men vill de ha sex så behöver de ju inte ha de på natten. De kan ju lika väl träffas på dan och ha sex då, så jag förstår inte vad det rä som är så speciellt med att vara tesamams på natten". Så som ni förstår tolkades uttrycket "sova tillsammans" direkt som en metofor för "ha sex".
Mina problem med detta resonemang är följade: 1. "Sova tillsammans" kan mkt väl betyda enbart det, sova, sexlös sömn. 2. Vi vet ingenting om hur offta tjejn vill sova med sin kille (hon var 15 kan tilläggas) det kan mkt väl va så att hon vil sova hoss sin kille alla 7 dar i veckan. Hur går det då med skolan? Är man 15 går mani grundskolan=Skolplikt. Spenderar man då alla nätter i veckan hoss sin kille så blire inte mkt fokus på skolan. Har full förståelse för att föräldrarna motsätter sig det. Eller så kanske hon vill sova hoss sin kille varje helg. Helgen är ungufär den enda tiden i veckan när hela familjen kan träffas tillsamamns samtidigt. Vill då dottern inte spendera en enda helg hemma äre klart föräldrarna säger Nej, hade jag med gjort. För allt vad jag vet kan de ha sagt "Nej du får inte sova där, men han kan få sova här". Det vet vi inget om.
Så att enbart grunda ett helt resonemang (inslaget var i typ en halvtimma) på ett brev som ungufär lyder "mina föräldrar låter mig inte sova hoss min kille. Vad skall jag göra" Känns löjligt, för att itne säga befängt, fånigt eller helt uppåt väggarna skrattretande. För att ge sakliga råd i den frågan eller för att helt förstå problemet måste man känna till alla omständigheter runt det som formulerades.

P3 Star brukar inte va så ogenomtänkta och sända sånt i vanliga fall. Visserligen är det sommar nu så redaktionen är väll full med sommarvikarier som gör sin första radiosäsong, men det ursäktar inte att sända halvtimmeslånga dyngspridare. Ge mig kvalitets radio tack.
Anton Berg i P3 Star, det är kvalitet.

Nej! Nu kom Pang Prego på. Tillsamamns med Cirkus Kiev är Pang Prego troligen Sveriges Radios största och pinsammanste misstag. Jag proppagerar starkt för Annika Lantz tillbaka till P3!!!!! Och uttöka Christer i P3 med en timma. På Så sätt får man bort pinsamheterna och in med det bästa radiovärden kan erbjuda. Alla humor radio kan gått få bytas ut mot "Mammas Nya Kille" för den delen. Det är den enda humorn i radio jag nånsin hört som håller måttet...

Men vill avsluta med att säga att jag ända gillar SR fruktansvärt mkt. Det som är skit på SR slår ändå allt som sänds på de kommersiella kanalerna med hästlängder.

Tack för ordet.

Bless

Inga kommentarer: