lördag 28 juni 2008

Fredag

Jag kan va effektiv när ja vill det faktistk. Hard to belive ey? Ajja, såhär vart det idag dåe. Skulle ju städa.

Prokrastinerade i ett par timmar, men han även med att runga runt te de flesta av mina tweenies och meddela att det var för blött väder för att va utomhus så ja hade flyttat platsen te Kyrkan idag. Skulle va där 16 och samtala lite me 2 av de små söta liven. Så ja kom väll igång med städandet typ 14.30, och det är faktistk så att ja han med hallen och sovrummet, plocka undan och sortera, dammsuga och dammtorka golv och möbler samt moppa vardagsrumme till kl 15.15 då ja börja kolla över gruppen för kvällen. Det är väll rätt effektivt. Nå visst ja har inte världens största Mansion, men iaf, jag är rätt lat...
Så nu är ja i princip klar för imorrn, lämmna köket, lite disk och så, men det tar ju inte många minuter, så jag är hoppfull, borde komma ifrån Byn vid 12-13 tiden känner ja. Sen äre av mot Sundsvall.

Ajja, gruppen idag var kul. Kollade på film. Det vart Life of Brian, sjukligt bra film. Tror mina Tweenies uppskattade den med. När ja valde filmer så märkte jag att även om ja har ett par filmer så ha rja ingen som riktigt är nån hit för den åldern. Så ja tog med mig de ja hade som kändes passanade så fick de välja. Jag tog med mig Life of Brian, Nyckeln till frihet, Matrix, Romeo & Julia (Baz Luhrmanns version, ni vet den med DiCaprio som Romeo och Claire Danes som Julia) och Grease. Personligen hade ja gärna sett Grease tro ja, de tvar ett tag sen. Men det var Life of Brian. Älskar den filmen. Klockren. Vet inte om de uppfattade alla små spetsfundigheter i den, men å andra sidan vem gör det första gången man ser den. Vi som nördat oss igenom den en 10-12 ggr har nördkunnskaper om den så det räcker och bli över.
Men även om man inte fattar allt så är den ju ändå rolig lixom =)

Annars är ju Romeo & Julia en verkligt bra film. Dicaprio är kanske en överskattad skådis, och har kanske inte gjort så många bra roller, men damn när han är bra är han legendarisk. Som Jack Dawson i Titanic och som Romeo i Romeo & Julia är han en mästare. Älskar verkligen alla rolltolkningar i den filmen. Alla är klockrena, DiCaprio äger, Claire Danes är perfeckt Julia, han som spelar Tyblat är som skapt för den rollen, "Benvolio" sätter rollen som handen i handsken, och "Mercutio", han ska vi inte ens tala om, där ser vi kanske tidernas bästa roll nånsin. Love it. Mercutio är ju kanske för övrigt min favorit av litterära skapelser även. Grymt underbar kille. Romeos bästa vän för er som inte vet. Coolaste killen.
"A plague on both your houses! You have made wormsmeet of me. If you see me tomorrow I will be a grave man" (inte exakt citat men nära nog)

Nä ska nog gå å kolla på Romeo & Julia nu känner ja. det är en sån film man kan se hur många gånger som hellst.

Inga kommentarer: