fredag 27 juni 2008

Procrastination

Procrastination is a type of behavior which is characterized by deferment of actions or tasks to a later time. Psychologists often cite procrastination as a mechanism for coping with the anxiety associated with starting or completing any task or decision. - Wikipedia

Ja, jag hade altså bestämt mig för att städa ur The Mansion idag, är som säkert vid det här laget bekant, ledig nästa vecka och kommer tillbringa den veckan i Sundsvall. Men när ja skulle börja så kom jag på att "nä man borde ju äta nåt innan" så ja fixade mig lite mat och åt i typ 30 min. Sen skulle städningen ta fart var tanken, men då kom ja på att jag hade rätt många olästa mail i min inbox så ja kanske borde rensa ur de först. Men sen så skulle ja banne mig stätta igång. Men då insåg ja ju att mottagning på min radio inte var optimal, måste ju hitta bästa läget för radion inna städningen börjar, man måste ha musik vettu. Sen tänkte ja att what the hell, ja kan ju packa kläderna för Sundsvallsveckan redan nu så får ja det gjort, så det gjorde ja.
Men sen så städade a faktistk lite, plockade undan, dammtorkade bord och dammsög ett av mina 2 rum och kök. Sen skulle ja just ta mig för att slänga fram golvmoppen och blötlägga golvet, men då hitta ja en penna jag leta effter ett tag och lite papper, så ja va ju bara tvungen att fira denna återförening med att rita en teckning. Sen började det åska, och då kan man inte städa. Så jag la ner för dagen. Så imorrn innan jobbet har jag kvar att städa sovrum, kök och hall, samt moppa vardagsrum.
Procrastination here I come.

Bless.

Inga kommentarer: