fredag 20 juni 2008

Midsommar och Hufudstaden.

Jaha då var den här då, Midsommar. Kom hem rätt nyligt från firande nere på Käglan, där jag var i egenskap av Ungdomsledare, inte cafépersonal. Det var trevligt faktsikt, jag dansade inte runt stången men det klarade de så ba själva ändå så. Det var en trollkarl där även som underhöll lite, han var bra, ingen Harry Potter men vem är det lixom?? Så hade ja gjort en tipsrunda som var rätt populär, var nåra styckna som hade alla rätt, och frågorna verkade va rätt uppskattade. När ja satt och planerade så körde ja en WWCD dvs What Would Carina Do. Altså jag försökte tänka mig in i hur Carina (min pastor i Fjöget för er som itne visste det) skulle ha lagt upp en tipsrunda riktad till såväl små barn, tonåringar och vuxna och planerade där efter. Jag låter mig inspireras väldigt mkt av Carina i jobbet faktiskt. Carina är lite av min mentor, typ min Sensei. Carina har präglat otroligt mkt i hur ja leder grupper, men framför allt i hur jag undervisar och predikar.
Jag känner att jag har ju hyllat alla mina barn/ungdommar i Fjöget så mtk, men Carina har inte riktigt fått det erkännde hon är värd (ja inte officiellt altså) så det var läge nu att hylla henne lite faktistk. Carina är otrolig, så fett glad att ja hade henne som pastor i Fjöget, hon har lärt mig så mkt. Hon kommer för alltid att va en idol för mig.

Ajja över te gårdagen, va ju i Hufudstaden som ja skrev tidigare. Det var nice, men ja gillar eg inte Sthlm. Allt är så stressigt där, människor ser så tomma ut, alla bara rusar fram i sin egen stressade takt, och har blicken stadigt fäst nån meter framför sina fötter och är helt inne i sin egen lilla bubbla. Jag kände för att gå emot strömmen så ja satte mig på en bänk på Drottninggatan och bara satt och chillade. Försökte se nåra brats som ja kunnde dissa här i bloggen. Men det var förvånansvärt tomt på brats faktistk, elelr så kanske de var förklädda, vad vet jag...
Sen gjorde ja det ja åkte te Hufudstaden för, nämligen letade mig te Modelhuose, och fick nåra sköna bilder tagna på mig. Så nu har ja lite ny bildkonst att pryda min vägg med, egostyle. Jag är ego, världen behöver fler bilder på mig :P haha nä det var kul iaf, fotografen kom från Ö-vik.
Sen vart det lite shopping, sen hem igen.

Tilläggas kan även att jag kunde pricka av 3 till kändisar i Kändiskyrysset. Stefan Holm såg jag på centralstation, han gick förbi Pocketshop när ja klev ut därifrån (typ 11.45 tiden). Regina Lund såg ja på nåt som kanske hette "Författarnas hus" på Drottninggatan, inte långt ifrån Strindbersmuseét (typ 13.00 tiden). Och sen är ja 98% säker på att Carolina Gynning gick förbi mig när ja stod vid en bankomat på Drottningg och tog ut lite pengs (typ 13.50 tiden). Dock sprang hon typ förbi så ja fick inte en bra titt, men hon såg ut som Gynning, och hon lät som Gynning, så ja tror att det var Gynning.
Om Stefan Holm, Regina Lund och Carro Gynning mot förmodan läser detta (ja de kanske får för sig att googla deras egna namn eller nåt) och vill dementera att de befann sig på ovan angivet ställe och tid igår (torsdag 19 juni 2008) så får ja acceptera att jag itne såg de. Men så länge det inte händer tänker jag leva i tron att jag såg de.
Kändiskrysset är helt poänglöst och går bara ut på att se kändisar i olika former av civilt tillstånd (konserter, pjäser, eller andra former av officiella tillfällen räknas inte) och berätta att man sett de. Fyller ingen som hellst fuktion annat än att man kan fylla ut bloggtexter eller göra en cool namedropping.
Lars Lejonborg, Anna Sahlene, Kristina Lugn, Peter Siepen, Nana, Martin "E-type" Eriksson, Tobbe Trollkarl, Håkan Hemlin, Stefan Holm, Regina Lund och Carolina Gynnig. Är några ja kryssat av sen studenten :P Namedrop á la Philo :P

Inga kommentarer: