onsdag 18 juni 2008

Sverige-Ryssland 0-2

Asså det är inte kul!!!! Sverige-Ryssland 0-2, det är helt sjukt. Sverige ska inte kunna förlora mot Ryssland, Rysslands störtse fotbollsprofil är typ Roman Abramovitj. Men visst spelar man som sverige gjorde idag då förlorar man. Zlatan jobbade typ ensam på topp, ingen annan verkade ens tro på möjligheten att det öht faktiskt fanns ett mål på ryssarna planhalva. Henke från start, han har från min sida vare ifrågasatt under hela turneringen. Rosenberg från start hade vare ett mkt bättre alternativ. Henke är en stor man, men han orkar inte längre, Rosenberg är kanske inte lika stor internationellt, men han vill vinna, Henke känns mätt. Det känns lite som att Lagerbäck kände att eftersom han hade övertygat Henke att va me i truppen var han förbunden att ha honnom i start elvan. jag hade hellre sett Rosenberg som startman och Henke som ett ypperligt bra alternativ att komma in och vända matcher.
Petter Hansson som vanligt klippan i försvaret, den enda som faktistk visa vilja. Alla andra såg ut som att de vänta på att ryssarna typ skulle sätta sig ner och ta en kopp te mitt under pågående match. Svensson tagga till på slutet, bra initiativ men lite sen påkommet.
Nä det känns bittert. Nu Sverige hem och Ryssarna mot Holland. Mitt tipp Holland vinner med 3-1. Vilket ju känns tungt eftersom jag nu såklart måste hejja på Ryssland att vinna EM, ja menar, ska vi åka ut ska vi ju åka ut mot de bästa.

Nä nu fåre va nog me bitterhet. Svenskarna ladda ur för mkt i Spanienmatchen, ingen tvekan om att Svenskarna kom till EM för att gå vidare. Greklandsmatchen var riktigt bra, och mot spanien var de fantastiska. Bara sista som var sämre, så i mina ögon är det svenska fotbollslandslaget fortfarande hjältar. De kom in med många skador och många frågetecken, men gjorde det bästa som gick och kämpade som lejon, de må ha åkt ut, men de kan åka hem med stolthet, ingen kan säga att de inte gav allt. Det är när man ser svenska idrottmän med den inställning som fotbollslandslaget visat under denna turnering, det är då man är stolt över att vara svensk.
Jag vill hylla laget, bra jobb, de är hjältar. Ni kommer igen i VM om 2 år, ja hyser inga tvivel. All heder.

Nu får Ryssarna se till att vinna EM så att sverigt slogs ut av de bästa.

Bless

Inga kommentarer: