tisdag 1 juli 2008

Back in town

Sundsvall nu, njuter av lugnt i Dalen, som faktistk är förvånansvärt lugnt. Har ju vare här en hel natt faktsitk och inte en gång hörde jag polisbilar passera i fullfart med sirener på högsta volym. Inga ungdommar ute och härja eller bilar och mopeder som gasar förbi i fullfart. Damn har Dalen blive tråkig, lugn och sansad? Va äre då för mening med att komma hem :P

Jag trippa lite ner längs vägarna på Memory Lane idag. Det tog rätt hårt faktsitk. Massa "what if" frågor grundade på vissa minnen från en viss tid kom upp. Berörde mig mer än ja trodde. Trodde jag hade stängt den dörren helt för nåra år sen. Men tydligen kan minnena av den tiden fortfarande beröra mig. Vet nog visserliden vad som triggat de nu, men jag vart frövånad över att de minnena fortfarande ligger och trycker i mitt medvetande med samma slagkraft som när de var färska. (Nej jag tänker inte gå in på vad det hadlar om, men jag kan lugna er kära läsare med att det är bra minnen iaf..)

Idag spenderade jag dagen först slöande hemma i soffan. Hatade vädret lite. Kolla lite tv, funderade på att träna någe, men haha vem tor ja att a lurar lixom? Sen ringde B så vi for ut te IKEA, jaga runt där ett tag, herre gud det är ju en labyrint där, hade glömt hur stort det är, man behöver ju karta och kompas där jue... Ajja vart lite shopping iaf.
Sen Willys i Skönsberg, handla lite mat. La falilia är ju i Skellefte i veckan så ja blir ensam i Dalen.

Sen lite häng i Bs läga. Och nu sitter ja här vid datorn, kollar på sitcoms på tv och svär över la familias värdelösa trådlösa uppkoppling som kastar ut mig en gång per 30 sek.
Men ajja skönt att återse Sundsvall och Dalen igen =)


Bless

Inga kommentarer: