söndag 25 maj 2008

Ännu en Söndag.

Så, dagen dåe, nu har ja lugnat ner mig sen ESC.
Gudstjänst imorse, va en sånggudstjänst så vi sjöng mkt, ja lät min bedårande stämma ljuda genom kyrksalen, lät säkert sakolikt.
Sen hem och tjöta vid datoren lite, lyssna lite muxik för att göra mig mentalt förbredd på städdag, kände att lägan kunne behöva en liten uppsnyggning. Så efter ett tag så tog jag tag i arbetet, det gick rätt ok faktsitk, enda ja inte va riktigt nöjd me va musiken. Man kan inte städa utan musik, det är oacceptabelt. Ja va sugen på att köra lite Winnerbäck, typ Solen i ögonen är en bra städskiva, men det är som så kära vänner att ja inte har skaffa en cdspelare än. Och va inte så pepp så att spela i datorn, så jag var hänvisad te radion, och det var ju ingen hit. Körde P3 som vanlgt och ja hade precis lyckats tajma in att städa under Pang Prego, skulle kunna va det sämsta programet i P3s tablå, nä Cirkus Kiev är sämre, men Pang Prego har en knapp andraplats iaf. Så det var inte så grymt bra. Men ajja lägan blev uppsnyggad iaf, dammsög lite här och moppa lite där. Så nu ser det rätt respektabelt ut =)
Sen tjöta ja lite mer vid datorn, men va inte på så mkt snackhumör så ja satt messt och lyssna på lite bra musik iställe, körde mkt Dia Psalma idag, har komme på att det är ett bra band. Men sen fick det av nog. Förflyttade mig till tvn, såg Parlamentet, sen vart ja sugen på film. Är inne i nån sorts actionperiod nu, kollar mkt actionfilm, så ja valde mellan Rambo 2 (hade inte sett den förut, men man måste ju se Rambo filmerna så ja hade införskaffat den) och Lock Stock & Two Smoking Barrels (fruktansvärt bra film, kan va en av de bästa som gjorts, älskar den typen av filmer, typ gangsteractionkomedier, Snatch faller ju i den kategorin med, även Boondock Saints tycker ja hör hemma där, sjukt bra filmer, men Lock Stock är i en klass för sig.) Men det vart Rambo, kan inte säga att den va superbra, första är bättre. Stalone gör sin bästa roll som Rocky Balboa tycker ja. Rambo är överskattad...
Nu blire nog sova snart.
Hare gött.

Bless.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjöta???????

Philo sa...

Ja du vet, när man bara sitter och degar, man har inge mål, man bara sitter. Inte typ som "jag måste sätta mig vid datorn och skriva en uppsats" eller nåt. Utan bara meningslöst slösittande. Vet inte om ja andbände uttrycket rätt (Man säger väll typ nå liknande i Gbg) men det lät bra så ja ansvände det iaf...