torsdag 22 maj 2008

En tätort på en slätt

Ja ja, jag vet inte vad jag ska säga. Det är ju ett erkänt faktum att man inte ska försöka pränta ner nåra djupa saker under nattetid.
Ska sova nu tänkte ja, va bara tvungen att sitta och köra lite Winnerbäck i lurarna först. "En tätort på en slätt" underbar låt, den får mig att längta hem på nåt sätt.
Egentligen borde jag ju inte göra såhär, ja känner väll mig själv. Redan lite allmänt nere och då måste jag bara trycka igång lite melankoliska Winnerbäcklåtar. Som att det skulle bättra på läget lixom?
Det finns en tätort på en slätt, ett kyrktorn sträcker sig mot himmlen. Om Du reser dit i vår, säg att jag gärna kommer åter. Och om jag kommer dit igen har du en plats där jag kan vila, ett rum där jag kan känna att jag är nånstans ifrån.
En dag lämnade jag allt, vi kunde låta tiden vara. Det känns som andra sidan jorden. Vi kanske hade alla svaren. Jag ahr kämpat med en dröm, jag ville inga brustna hjärtan, inga slitningar i blodet. Jag ville hitta Söndermarken
Siri hade rätt. Jag tror mer om mig själv än vad sanningen är. Jag längtar hem... Hem till Fjugesta.

Inga kommentarer: