söndag 18 maj 2008

Konfa

Japp, då kom ja just hem från kyrkan dåe, konfirmerade våra konfirmander idag =) De var så fina så. Det är snyggt med kåpor på konfirmanderna, jag gillar symboliken i det. Jag tycker att så mkt man kan så ska man andvända kåpor framför finkläder på konfahögtiden.
De var jätte bra faktiskt de små konfabarnen. De skulle gå in i saklen sist och gå på två led, 4 i varje led, Jag och Ida gick först, de gick in till Carola - Evighet, det var rätt mäktigt faktsitk, jag är ju eg inte ett stor Carola fan, men hon har sina stunder hon med. Sen hälsade Ida välkommen, berätta lite om året och bad en bön, sen själn vi en Psalm "Jag vill göra mitt liv till en lovsång till Dig", sen ledde Pemo lite lovsång med ett lovsångsband, bra sånger fin stämmning. sedan preddade jag, eller för att vara exakt blev det mer av en betraktelse än en predd, men det var bra tror ja, tyckte ja sa lite bra saker.
Sen tog vi fram konfirmanderna, delade ut deras biblar, och läste ett bibelord för var och en. Sen vare dags för Förhöret, det var i form av en stillastående tipsrunda, konfirmanderna fick 3 lappar dä det stog 1 X 2 osså kom frågorna upp och de fick svara. De hade nästan alla rätt, Jakobakus finta bort de andra en gång bara :p
Sen tog vi fram de längs fram på scenen och bad för de, sen läste Oliver välsignelsen sen tågade vi ut. Sen fika.
Fin högtid, jag gillar Konfa.
Stort grattis till våra konfirmander läsåret 2007-2008.
Petrus!!!
Jakob!!!
Arvid!!!
Matilda!!!
Josefin!!!
Amanda!!!
Elina!!!
Felicia!!!
(Ledare: Jag, Ida, David, Pemo, Oliver och Anton)

Nästan så at ja blr lite nostalgisk och minns tillbaka till min konfirmation. Minns inte så mkt av själva högtiden, men den va säkert fin. Däremot fotot minns ja väl, vi var 7 stycken, stog på två rader, Jag tog framfrö Olle, och han tyckte att han ville va lite rolig, så när fotografen skulle knäppa så fick han för sig att nypa mig i röven, minen jag har på den bilden... Rätt intressant :P
Kul grupp hade vi oxå faktistk, Jag, Tvilling, Stiven, Flippy, Olle, Tova och Ankan =)

Ajja nu fåre vare nog med nostaligi
Hare

Bless.

Inga kommentarer: