lördag 17 maj 2008

Konfa

Nu snöar det på riktigt, ligger ett riktigt lager på marken nu, och kallt är det. Men det är slask snö, typ vitt vatten, inte så kul, måste fram med vintermunderingen igen. Yo no me gusta =(

Konfirmationshögtid i helgen, det är trevligt det =) Hade festen för de idag uppe på Missionskyrkan, de var väll en 50 pers där kanske, föräldrar och släktingar och så. Käka lite smörgåstårta, fika lite, så körde vi lite lekar. Konfabarnen överaskade, de som brukar va så lugna körde verkligen hårt me oss ledare, fick oss att köra charader och nynna låtar, och springa runt i publiken och leta saker, och svara på Geni-frågor. Det var ju klockrent det, vi ledare som har stått i ett år och haft kunnskap och undervisat och så. Men vad kan vi om sånnt som inte är religion egentligen? Klockrent att se. Typ ingen som kunne nån fråga. Jag hade för övrigt flesst rätt. Jag visste att Gröngölingen tillhörde fågelfamiljen Hackspettar, samt att Bastu hette Sauna på finska :P
Högtiden med gudstjänst imorrn, det ska bli trevligt, jag ska predda det kan bli kul. Konfagudstjänster är fina jag gillar de.
Men snön tar bort känslan lite. Det är ju lite skillnad om man gämför me ifjol, strålande sol och värme på det Närkingska slättlandet, bilden sommarklädd på Lekebergskyrkans trappa till snö och kyla och typ minusgrader i Edsbyn. Vädret var bättre i Närke, jag är kanske lite söderbo i hjärtat, vädermässigt iaf. Men annars är Edsbyn bra =)

Inga kommentarer: