måndag 19 maj 2008

Allmänt tjöt.

Det vart Serenity av Joss Whedon, skaparen av Buffy the Vampireslayer, tillika Angel. Serenity, filmen som är fortsättningen på den 3dje tv-serien av Joss Whedon, serien Firefly, den vart ingen hit när den gick, blev en halv säsong, sen fick de lägga ner så de gjorde avslutningen som en film och det blev Serenity. Inte världens bästa film, vill inte påstå att det rä Joss största verk, men den duger, originalfilmen Buffy the Vampireslayer, med Kristy Swanson som Buffy håller inte så hög klass den heller (jag har den på DVD) men det är en del i kulturarvet som är Joss Whedon så självklart var ja tvungen att införskaffa den. Whedon är om ni inte visste det typ min idol. Jag är typ tidernas största Buffynörd, nästan lika stor Angelnörd även. Buffy är ett fantasktisk verk, det sträcker sig så långt över den här monster-of-the-week genren den kan verka falla in i om man bara slökollar. Buffy handlar om livet, om hur det är att växa upp som och ta steget in i tonårsvärlden som nästan vuxen, med ansvar och krav och samtidigt ha roligt och vänner och festa och sånna saker. Fokuset i Buffy tycker jag ligger bra mkt mer på karaktäernas liv än på monsterna. Angel å sin sida handlar om hur man tacklar vuxenvärlden, om hur det rä att leva som vuxen människa. Jag har lärt mig mkt av Joss verk genom åren kan jag säga. Serierna Buffy, och Angel har varit mina guidelinjer. Se de, jag rekomenderar verkligen er att se de och försöka se förbi ytan av halvkass monstertv som många enbart ser, Buffy och Angel är mästervärk om man bara tar sig tiden att sätta sig in i de.

Haha, ja kommer ha träningsvärk imorrn, idag på ungdomssamlingen så hade vi lite att göra innan när vi satt och vänta på att alla skulle komma dit, så Nallen sa att hon var rastlös, hon lände för att hoppa och studsa, så ag tyckte att det var en bra idé, så jag ställde mig och började hoppa, då ville Paulita va med och hoppa oxå, så vi bestämmde oss för att stå och hoppa ända te de andra kom. Så vi stod och studsade oavbrutet i fem minuter. Mina vader kommer att va sura på mig imorrn... Måste ha sett rätt lustigt ut..

Inga kommentarer: