tisdag 22 juli 2008

Sex & the City

Ja kära vänner nu skall vi ta tag i livets stora frågor dåe. Jag kollade just på Sex & the City på tv, jag är ett fan. Det står högt på min prioriteringslista att se filmen. Men i nuläget nöjjer ja mig med serien.

Så frågan vi nu alla skall slå våra kloka huvuden ihop för att lösa är den självklara frågan alla vi Sex & the City fan alltid ställer. "Om du var nån av huvudpersonerna i Sex & the City, vem skulle du vara dåe?". Och för att förtydliga så är ju frågan såklart vem du är messt lik, inte vem du hellst skulle vilja vara.

Jag och Tiger disskuterade detta för nån da sen. Vi kom då fram till att Tiger är Miranda, även om det finns lite Carrie där med, men Tiger är mer Miranda än Carrie.
Och jag är Carrie, fast Tiger tyckte att det fanns lite Miranda i mig med, vilket ja väll kan hålla med om. Men mer Carrie iaf.

Nu undrar ni säkert varför en kille sitter och disskuterar vilken Sex & the Citybrud han är messt lik, är inte det det lite wierd? Men nä det tycker ja inte. De personlighetstyperna går bra att tillämpa på män med.
Och det är ju ett roligt disskutions ämne.


Så släng in en kommentar och berätta nu vem du skulle va. Carrie, Miranda, Charlotte eller Samantha? Jag orkar inte dra en personlighets beskrivning över karaktärerna nu, men jag antar att de flesta känner till Sex & the City, så det hade säkert vare onödigt iaf. :P


Polen imorrn. Förhoppningsvis kommer ja hitta lite tid att skirva om vistelsen medan vi är där. Ni som är lyckligt lottade att vara tillagda i min maillista på Resedagboken kommer att kunna följa mig där. För er som jag kanske inte känner och därför inte har i maillistan så heter ja Philo på Resedagboken så det borde inte va så svårt att hitta. Är ni för lata för det så kan ni ju trösta er med att en sammanfattning kommer upp här på bloggen när ja kommit hem.


Dock dagen imorrn kommer spenderas innanför de svenska gränserna. Reser ut från Sundsvall vid 16, stannar till på midda i Hufudstaden vid 20, borde va i Nyköping vid 23. Sen typ ett dygns väntan på planetsavgång därifrån te Krakow. Men sånnt är livet. Överlevde ja Bangkok ska väll Nyköping inte va så svårsmällt tycker ja...


Bless

1 kommentar:

Anonym sa...

ja det där är ett kul samtalsämne faktiskt =) jag är carrie blandat med samantha =P