fredag 11 juli 2008

Timglas

Mina grannar har fest, massa hög musik som dundrar genom väggen. Men det västa är att jag tror att det är grannarna i huset mitt emot, och ändå dundrar det så att det låter som att de är vägg i vägg. Så nu har jag flytt in i mina hörsnäckor med Winnerbäck i musikväg. Sir Aj inspirerade mig att köra skivan Söndermarken. Spelar den rätt sällan, för låtarna är egentligen inte bland de bättre, men dock är själva skivan fylld med minnen. Alla Winnerbäcklåtar berör på nåt sätt, men just på Söndermarken så har typ varje låt en speciel innebörd. Varje låt har typ ett minne förknippat med den. Faller, Lång väg hem, Dunkla rum, De sista drömmarna, Över gränsen, Min älskling har ett hjärta av snö, Söndermarken och den låt som kanske berör mig starkast av alla låtar jag nånsin hört, Timglas. Timglas går rakt in i hjärtat, har sååååååå många minnen med den låten. Den verkar alltid dyka upp när det händer viktiga saker i mitt liv. Timglas ger mig minnen från 9an, Timglas tar mig tillbaka te sommarläger, Timglas andas kärlek, Timglas visar mig migsjälv i stunder jag inte är stolt över, Timglas öppnar bilder på folk som betytt nåt för mig. Timglas räknar ner till framtiden. Är troligen därför jag inte spelar låten så mkt, vill inte att det skall gå inflation i minnena. Timglas kommer fram då och då. Och de stunderna när jag tar fram Timglas ska vara speciella, vill inte förstöra det. Vill spara den låten i mitt hjärta och skydda den från den vardagskänsla som offta spelade låtar bär med sig.

Idag jobba ja på Käglan, var rätt soft, gick hem vid 18.30. Stog mkt i kassan idag annars.
Sen bestämmde ja att ja behövde lite ny film. Köpte mig Fawlty Towers avsnitt 1-6, samt American Pie-Naked Mile. -Naked Mile vill ja eg inte ha, den förstör American Pie serien, vilken för övrigt kan va världens bästa serie filmer. American Pie är legendarisk, American Pie2 är bland de bästa i världen, -The Wedding är inte jätte bra, men en värdig avslutning. -Band Camp är ett misslyckande, och -Naked Mile är groteskt dålig. Men seriöst, jag kan ju inte ha alla utom -Naked Mile i hyllan, så ja köpte den för att kompletera samlingen. Nu har ja alla i serien, även om ja bara kollar på 1-3.

Imorrn kommer The Axe på besök, det ska bli trevligt.

Bless

Inga kommentarer: