tisdag 22 april 2008

"Vad blek du är..."

Jag var sjuk idag. Hahaha det är min standardmening känner jag, alltid vettu, "Jo det är bra men jag är lite sjuk". man är väll lite hypokondriker tror jag, nojjar över minsta lilla. Mari det är ditt fel, du har övertalat mig. För er som missa logiken i det så kan ja berätta att det är Maris standardmening, så fort hon ser mig säger hon "Men Joel vad blek du är... är du sjuk?" alltid den vettu, inga undantag. Så jo jag skyller på dig, du har övertalat mig, jag är alltid mer eller mindre sjuk :P
Nä men seriöst, idag mådde jag inte bra, yrsel, huvudvärk och allmänt matt (och för Er som känner mig och associerar dessa symptom med en annan form av sjukdom så har jag bildbevisen som motbevisar Er i bilddagboken, Philo.bliddagboken.se)va tvungen att avboka veckomötet idag, faktum är att jag försökte komma iform te det, men kroppen stängde ner så jag däcka i sängen och vakna av att han jag har möte med kom och ringde på, då släpade jag mig te dörren och förklarade att jag mådde som ett as. Sen mådde jag piss hemma hela dan, men ville ändå inte avboka Nying på kvällen så ja hade min grupp med 3or en timme på kvällen, men de var lugna och fina så det gick bra, kola på film gjorde vi, och spela innebandy.
Tvinga mig en sväng te biblioteket oxå, det vart Kalevala som lånades, jag hyser hopp om den. Är inne på lite mera "tung" litteratur nu, hade det inte blive Kalevala, hade jag nog föröskt läsa upp mig på Dostojevskij, Kafka eller Solzjenitsyn. George Orwell eller John Steinbeck skulle ja kunna läsa om igen även. Of Mice and Men(Möss och Människor, John Steinbeck) håller ju alltid, samma sak me Animal Farm(Djurfarmen, George Orwell), har du inte läst de så äre vekligen dags nu. båda är noveller som nog har stor betydelse idag med även om de är fett gammla nu. "All animals are equal but some animals are more equal than others"("Alla djur är jämlika, men vissa djur är mer jämlika än andra") Animal Farm, 1945.
Skulle kunna prata i evighet om dessa bäcker men det blir så långa inlägg så ja slutar här.

Sundsvall imorrn, skönt att komma hem ett tag. Anländer te Sundsvall tisdag natt, åker tebac te Byn freda morgon.

Bless

Inga kommentarer: