söndag 6 april 2008

Det är vatten under broarna nu.

Elegi - En elegi för alla sorger den här hösten handlar om. En elegi för alla vägar som vi inte vandrat än, för en tid som bara går och aldrig kommer igen. För en ork som inte fanns du sakna min jag sakna din
De tomma stegen - Man fann en kropp nere vid vattnet idag, måste letat där hela natten. Kulhål tvärs genom bröstet, lungorna fyllda med vatten. Fick någon tyst på dånet? Var det värt besväret? Du känner skulden och skammen, fast Du aldrig höll geväret.
De sista drömmarna del II - Du som sa "sida vid sida ska vi gå". Om du ville mig nånting så satt jag tyst och hörde på. Men det var du som sa till mig att jag ändå aldrig skulle förstå. Säg aldrig så igen. Det gör ont i mig än. Jag ville verkligen va din vän. Det var Du som lät mig gå.
Se Dig om - Ska du rättas in i leden eller söka strid? Vad ska du ge, vad ska du ta?
Mareld - Jag ser mig i spegeln, det är en dålig dag, är´det honnom jag känner? Är det han som är jag?/ Det krävs så mkt mygel för att verka normal. /Jag såg ett dregglande lejon stå på toppen och sa "Jag ger bara folket, vad folket vill ha".
Hjärter Dams sista sång - Det är lätt att tänka bakåt när förrvirringen tar fart, och när jag känner så så tänker jag på dig, allt är så förgängligt allting kan brisera snart, men du är oförstörd för mig./ Jag ska aldrig mera lägga mig med huvet mt ditt hår, och aldrig älska dig igen./ Men vid vägen längs bäcken som sakta ledde hem, där är himmlen lite närmre för mig, där har tiden gjort en hållplats för oss och allt som hänt, dit kan jag gå och sakna dig.

Ingen skiva har nånsin berört mig så mkt som den. Alla låtar går så sjukt djup in i min själ. Rakt in i hjärtat.

Bless

Inga kommentarer: