måndag 21 april 2008

"Att gå in i en bokhandel är för mig som det är för Dig att gå in i sminkaffär"

Jag vill ha nåt nytt att läsa, just kört igenom alla Drenaibäcker av Gemmel på engelska samt läst ut de Keys to the Kingdom av Garth Nix ja hade kvar. Orkar inte läsa om Gemmel, och vad jag vet är det ingen ny Drenaibok på G, och nästa Keys to the Kingdom, Superior Saturday kommer inte förrän i juni. Ge mig boktips. Jag gillar fantasy, men kan även tänka mig att läsa nåt annat om du kan motivera det bra :P Dont bother give me tips på Tolkien, Jordan, Gemmel, Eddings, Katherine Kerr, Brooks, Niklas krog, CS Lewis, Lloyd Alexander, Nix, Rowling och Douglas Adams. Been there done that, good books. Also dont bother me about Goodkind, Pratchet, S.R Donaldson, R.E Feist eller Dragonlanceböckerna, påbörjat serierna men la ner de pga att de är sugit dåliga.
Funderar på att försöka införskaffa de Robin Hobb jag inte läst på engelska, men är även starkt sugen på Finnlands nationalepos Kalevala.

Mitt tips till er får bli Keys to the Kingdom av Garth Nix. Ni som gillar Harry Potter borde gilla Nix, typ samma genre fast bättre (kanske föga förvånande eftersom HP eg inte är spec bra...)
Serien består av:
Mister Monday
Grim Tuseday
Drowned Wednesday
Sir Thursday
Lady Friday
Superior Saturday (outkommen, kommer i Juni)
Lord Sunday (Outkommen, vet inte när den kommer)

(Citatet i rubriken är jag som berättar för B hur stor lycka jag känner i en bokhandel, sagt i Thailand.)

Bless

Inga kommentarer: