onsdag 2 april 2008

Allt och ingenting.

Ja, jag har fått undran om varför ja bloggar så lite, min blogg är tydligen väldigt uppskattad (inte precis te min förvåning...) Så kanske dags att förklara mig. Jag har förbrett ett försvarstal om varför det blive så lite bloggande på sistone, och jag har tänkt länge på dett tal, så bäst för dig att du blir stum av beundran när du upplever min fenomenala retoriska förmåga. Här kommer talet:
"Jag har inte orkat blogga."

Ja ja, men vad kan ja säga. Jobbar igen, känns bra. När ja inte jobbar sitter ja messt hemma och kör Queen - Dont stop me now och Bryan Adams - Summer of ´69 på repeat hela tiden.
Summer of ´69 var för övrigt en av tema låterna för Thairesan, vädigt signifikativ för Phuket vistelsen. Övriga temalåtar var min perosnliga temalåt av Winnerbäck, från Daugava, Jag fattar ingenting, och den stora temalåten som får va central för hela resan, Nelly, Justin & Timbaland - Give it to me. Detta citat kunde höras minst en gång om dan "Nä B, nu vare dags för lite "If you see us in the club" eller va säger du?"
Övriga citat (som inte kom upp i Resedagboken) jag vill dela med er är följande:
"- I will give you my french number" En fransman ragga på B och fattade itne att hans franska nummer kanske inte var te så mkt hjälp i Thailand eftersom han andvände ett Thailänskt kort där!
"- I drank from their ice and now I think I might get sick"
- What??? You drank from theri eyes? They were like crying, and you were drinking it??" En engelsman missförstår Bs rädsla för Thailänsk bakterie-is.
"But we want to give them the country. They can have it. We really want them to have it, ´cause then we can attack them" En israel ger sin syn på Pallestina/israel frågan.
"Joel, varför har man kroppsbehårning?" B funderar på världsproblemen.
"Det värsta med hela dagen är fan att stiga upp!" Jag som berättar om den värsta stunden på dagen.
Osså klassikern:
"- There is a fire in your room!!!!!!
- What???? Were???? (Rusar in på rummet och letar elden, den fanns inte)
- There is no fire! You really scared us.
- No no, there is a fire, come whit me, I´ll show you the fire.
- Yeah yeah right. Tomorrow.
- Yes!! I´ll show you the fire tomorrow." Säkerhetsvakten som skrämmer B och engelsmannen på ett hotell. Han va lite förvirrad den vakten...

I Övrigt kan ja meddela att jag köpt en radio, känns mkt mkt bra. Fattar inte hur ja levt utan radio i 3 månader. Men nu kan ja känna mig lycklig igen. Nu kan ja känna glädjen med Morgonpasset, P3 Populär, Christer, Mammas nya kille, Kvällspasset och favoriten Vaken med P3 & P4. Samt även nya upptäkten Mitt P3.
P3 är grymt bra radio.
Även köpt ny mobil, min gammla hade tjänat ut sin livstid, den nya är cooooool, status!!! (Nä vaddå?? Matrealistisk?? Jag?? Jag fattar inte vad du menar. :P)

Livet leker nu. Eller som Petter så klokt sa för nåra år sen. "Det går bra nu"

Hare. Hörs när vi hörs.

Bless.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kul med lite update :P

Anonym sa...

Hahaha jag skrattar fortfarande åt Israelen!!!