torsdag 10 januari 2008

Vargsången

"Vargen ylar i natten skog, han vill men kan inte sova. Hungern river hans vargabuk, det är kallt i hans stova.

Du varg, du varg kom inte hit, ungen min får du aldrig.

Vargen ylar i nattens skog, ylar av hunger och klagan. Men jag ska ge`n en grisasvans, sånt passar i vargamagar.

Du varg, du varg kom inte hit, ungen min får du aldrig.

Vargen ylar i natten skog, och hittar sig inget byte. Men jag ska ge`n en tuppakam, att stoppa ner i sitt knyte.

Du varg, du varg kom inte hit, ungen min får du aldrig.

Sov mitt barn i bädden hos mor, låt vargen yla i natten. Men jag ska ge`n en hönsaskank, om ingen annan har tatt`en.

Du varg, du varg kom inte hit, ungen min får du aldrig."

Lovis, väldigt speciell katt. 23 år iår tror ja väll hon skulle ha blive, rätt ovanligt för en katt aaight? Döv som en sten och säkert en bit blind oxå. Dock gosig som en krambjörn, hon hårade ner många av mina tröjjor. Sjukligt söt katt hon var.
In loving memory! Gillade verkligen den katten, hon förtjänar ett eget inlägg i min blogg.

1 kommentar:

Anonym sa...

now, vad gulligt av dig :)
ja, du den katten och du ni tyckte verkligen om varann...och några håriga tröjor är väl bara härligt, när pälsen är från en sån katt :P
lovis finns kvar i våra tankar!
vi hörs vännen!
kramar <3