söndag 27 januari 2008

Citatleken

Citatleken, Siri vs Joel:
Regler:
Man säger ett citat (låt, film, bok, eller bara allmänt snack) men det är "avklippt" nånstans och motspelaren ska fullfölja citatet. Citatet måste dock vara nåt man tror att motspelaren känner till så inga citat t.ex från klassrummet som motspelaren inte kan känna till eftersom den itne var med. Motspelaren har 3 minuter på sig att fullfölja citatet, annars inga poäng. 1 poäng per korrket citat. Halva poäng kan utdelas om man vet vem som sa citatet och i vilket sammanhang men man inte kan fullfölja det.


Joel:"I said yeah waht a concept I could..."
Siri:---
("...use a little fuel myself, and we could all use a little change." Smash Mouth - Allstar)
Siri:"Do you know what you ... away"
Joel:---
(""Do you know what you kicking away" We've got a groovy thing going - simon and Garfunkel)
Siri 0 - 0 Joel

Joel: "Men vad är det där för djävla stolpskott..."
Siri: "...Var är Arne Weisse"
(Svensson Svensson firar jul)
Siri:"ja, som ni alla vet heter jag...NEJ!"
Joel: Karin.
(Johanna när hon skulle sjunga me en kompis vid namn Karin)
Siri 1 - 1 Joel

Joel:"Och hans mor som var en väldigt förstående mor..."
Siri:---
("...trots att hon var en ko." Tjuren Ferdinand)
Siri: "Diakonissan Ann-Kristin..."
Joel: "...söp jag redlös på nattvardsvin, inunder den heliga klänningen fall jag himmlen på jorden."
(Björn Rosenström - Prästens bekännelse)
Siri 1 - 2 Joel

Joel:"... och lämna kvar mig i en park me en värdinna och vi lova att vi skulle.."
Siri:"... Ligga kvar till gryningen och känna vinterångest tyna och försvinna."
(Lars Winnerbäck - Pollenchock och stjärnfall.)
Siri:"Så nu sitter jag ensam och bara torkar..."
Joel: "...jag borde hitta på nåt man jag tror inte jag orkar"
(Lars Winnerbäck - )
Siri 2 - 3 Joel

Joel: "- Look at you
- Spike just turn around and walk away.
- You´re a...
- Spike I warn you!
- You´re a..."

Siri: "... bloody Puppet!!!"
(Tv serien "Angel" avsnitt Smile Time)
Siri:"You said I took the name in vain, but..."
Joel:---
("...but I don't even know her name" Leonard Cohen - Hallelujah)
Siri 3 - 3 Joel

Joel:"För vi är vildare än djur när det gäller att ta..."
Siri:---
("...och står någon i min väg ja då smäller det bra." Timbuktu - Alla vill till himmelen men få vill ju dö.)
Siri:"De vackraste väntar och gör..."
Joel:"... ståtlig entré ifrån ingenstans."
(Winnerbäck - När man väntar Mirakel)
Siri 3 - 4 Joel

Vinnare: Joel!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det var ju fint! Revanch nägon dag då!