söndag 27 januari 2008

Söndag 13/3 99

(eller inte... Sön 27/1 08 är mer rätt men det är en bra låt "Söndag 13/3 99", Winnerbäck så klart.)
Nyss hemkommen från dagens gudstjänst, den var bra, bra presikant, de senaste predikanterna har verkligen fallit mig i smaken faktsitk. På sina olika sätt har de verkligen berört mig. Dock saknar jag kontinuiteten av en fast pastor, så det känns bra att vi får en efter sommarn =) För det gör mkt för församlingen med en fast pastor och föreståndare faktskt. Det skapar som en trygghet i församlingen, samt att det är bra att få en tråd löpande genom alla predikningar, sen visst är det även bra att då och då ta in nån utifrån att predika, men överlag anser jag att det gynnar församlingen att man har en och samma predikant mer eller mindre varje gång.
Men som sagt de senaste har vare mkt bra, blir ju nästan lite inspirerad att predika själv, men har en predikan inbokad mot slutet av terminen.

Ajja annars ser det ut att bli en rätt lugn söndag, Brämhults och tv. Brämhults gör min söndag verkligen. Nya traditionen, alltid Brämhults Aplesin/Jordgubb i soffan på söndagar. Skulle kunna va världens godaste dryck.
Ska nog jobba mig igenom Buffy säsong 2 idag, va länge sen ja såg de tidigare säsongerna av Buffy nu, ar messt blive de två sista på senare tid. Världens bästa tvserie även lätt. Buffy for president säger jag :P

Gick bra att snacka om Förintelsen idag, blev bra även utan bildspel, tog tebax formen te rötterna igen känner jag, enbart ord, improviserat rätt ur hjärtat, det är så det ska va. Man kan panera upp det hur mkt man vill och förebreda allt man orkar, men det blir alltid bäst om man bara går upp och låter orden komma till en. Då är det som bäst.

Bless

Inga kommentarer: