lördag 26 januari 2008

Teknikens under

Jag och tekniken vettu, vi är ungufär lika förenliga som vatten och olja. Va ner på kyrkan för att testa det tekniska inför gudstjänsten imorrn, då ja ska snaka lite om Auschwitz var tanken, hade gjort ett mkt mkt bra bildspel, men min dator ville itne som jag ville, eller om det kanske var projektorn som inte ville som jag ville, ajja nåt tekninskt hade inte samma mål som mig iaf. Så nu blite bara att prata och inga bilder dåe =(
Men ajja jag är en grym ordsmed så det kan bli bra iaf, är ju iaf budskapet som är det viktiga. Vill man så kan man ju se det som att Gud ville sända mig ett budskap, "Joel, det är budskapet som är det viktiga, inte du. Ska du prata om Förintelsen och samtidigt predika mitt bud så ska du inte stå där och sola i din egen glans. Släpp arrogansen och kom tillbaka till jorden, kom tillbaka till mitt budskap. Hitta dina prioriteringar igen. Kom tillbaka till Mig."

Annars rätt slö dag, lega i soffan och drucke maté och kolla på konståkningen, den har fakistk sin charm, det bor nog ett litet konståkningsfan innom mig med. Synd att ingen av de bästa damerna fick på ett perfekt program bara.

Allt för nu.

Bless

Inga kommentarer: