torsdag 10 januari 2008

Kaffe Fanklubb!!!!!!!!

-Är du beroende av KAFFE? Då ska di komam till Oss.
Kan du helt enkelt inte leva utan den där drycken? Är en dag utan kaffe lika farlig som en giftorm under kudden? Är kafferasten lika helig för dig som julen är för de kristna?
Då är Kaffe Fanklubb klubben för Dig!!
Vill Du dricka Ditt kaffe i en trevlig miljö samtidigt som Du är med och disskuterar allt om denna ljuva dryck. Vill Du utveckla Ditt kaffeberonde i sällskap med andra likasinnade? Vill Du dela med Dig av Din kaffekokkonst och ta del av våra erfarna Kaffemästares recept?
Kom till Kaffe Fanklubb - Vi tar Kaffe på allvar-

Mitt kaffe tog slut i förrgår, så gårdagen var inte nådig för min del. Va dock och löpte nytt idag. La familia i Sundsvall kör på Löfbergs eller Gevalia så det har blive messt de märkena på sista tiden. Är faktsitk inte så stort fan av Löfbergs men Gevvans kaffe är ju iofs fett gott, men, när ja stog i kaffehyllan och skulle bestämma mig så såg jag att de hade "3 valfria Zoega´s 500g kaffe för 75kr" och då va ja ju bara tvungen. Vart en Zoega´s Forza och såklart klassikerna Skånerost och Mollebergs Blandning. Så nu sitter jag här men en nybryggd kopp Mollbergs Blandning och är nostalgisk. Minns när jag gick i typ åk 4-6, jag och en kompis var typ de enda på skolan i vår ålder som drack kaffe så vi startade Kaffe Fanklubb. Vi satt typ hemma och snitta säker 5-6 koppar om dan och körde just Zoega´s Skånerost eller Mollbergs (han måste ha vare en klippa så att blanda, den där Mollberg...)Eller mixa vi ihop div märken för att hitta den perfekta smaken. En gång körde vi Gevvan och Blå Mocca blandat, det var gott, vi kallade det för Moccagill (ja vi pratade om Hallandsåsen i skolan då:P). Vi hade en egen klubbflagga och allting, värsta seriöst.
Vi gorde även en kaffetidning som vi dela ut te de som ville ha, Esspresson hette den... Nä, sjukligt bra, Kaffe Fanklubb var legendariskt.
Good old times.

Bless

1 kommentar:

Anonym sa...

Om man tittar tillräckligt länge, upp bland stjänorna ser man bilder formas av de små prickarna i allt det mörka. De är det viktigaste som finns, de små ljuspunkterna som lyser upp hela himlavalvet med sin glans. Det är dessa som ger människorna kraft att leva, kraft att fortsätta genom alla bekymmer. Dessa små ljuspunkter som alltid finns där