söndag 30 december 2007

Jesus

Dagen idag då. Va först på bade här i Byn me nåra tonåringar från Smyrna och Pingst, kom inga från Mission eller Salem tyvärr, men det var redigt tevligt, ja är dock ingen vidare badmännska så ja spendera större delan av tiden i bastun, vilket ledde till att ja vart som rätt trött senare delen av dan. Efter badet dåe så va ja hemma ett tag å bara chilla lite. Sen ner te Pingst och va me på andra mötet i Nyårskonferensen. Var ett mkt bra möte. Maria Ceder som predikant, hon va mkt bra faktiskt, tyckte att hon sa verkligen ra saker, vart verkligen pepp på att jobba evangeliserande nu. Vill börja predika och berätta om Jesus igen. Det var nog det jag saknade mest i sundsvall. Hamnade som aldrig i nå situasioner när ja fick berätta om Jesus för folk. Inte ens lite vanlig "vardagsevangelisation", kan ju iofs bero på att ja messt hängde me vänner och va inte ute på stan så mkt. Men det rä det jag lever för och det jag brinner för.
Jesus är störst i mitt liv, och jag vill ge Dig möjligheten att finna Jesus oxå.
Jesus sa, Gå ut i världen och gör alla folk till lärljungar. Är du kristen så följ den uppmaningen. Du kanske inte är den personen som trivs med att stå framför en folksamling och berätta om Jesus, och du kanske inte är h*n som vill resa till fjärran länder och leva fattigt missionärsliv, men det är OK. Men vad du kan göra är när du sitter och snackar skit me en polare så kan du säga att "jag skulle vilja berätta om Jesus". Ta den chansen, för det finns nog inget som är så underbart härligt som att se en människa hitta Jesus.
Sen visst, det finns inga garantier för att den du snackar me verkligen kommer att bli frälst på stående fot, men du kan så ett frö. Ge nån chansen. För Jesus har gjort så mkt för oss så jag tycker iaf att alla borde få chansen att leva et liv med honnom.
Jag brinner för Jesus, Jesus är nr 1 mitt liv. Du har oxå den möjligheten att få leva med Jesus. Är du kristen så berätta för dina vänner om Jesus. Är du inte kristen men vill höra om Jesus och allt vad han har gjort för oss, så snacka me en kristen polare, eller gå te kyrkan och prata me en pastor/präst/ungdomsledare, eller dra iväg ett mail te mig ifall det känns gött, Jag vill iaf inbjuda Dig här och nu till möjligheten att få leva ett liv med Jesus. Det är verkligen värt allt i världen. Och som nån så klokt sa nån gång Det gör ingenting om Du inte tror på Gud, för gud tror på Dig.

Bless

Inga kommentarer: