lördag 29 december 2007

Bönesvar

Jag tror på bönesvar, jag tror verkligen på att Herren hör bön och svarar på den.
Idag på gudstjänsten så var det en som pratade och sa att vi skulle ha förväntningar på Herren, för Han är närvarande och han vill visa det. Jag bad, jag bad om ett tecken för det är lite saker ja har behov av hjälp med. Och sen under kvällen så har det hänt 3 saker som verkligen fått mig att förstå att Han hörde och han visar vägen. Jag tror verkligen att jag har fått tecken från Herren och det känsn såååååååå bra.
Samma sak på Riksmötet för nåra månader sen, där hände det oxå en sak som verkligen får mig att tro att Gud är en levande och aktiv Gud. Det var en av de starkaste upplevelserna i mitt liv.

Be så skall ni få. Sök så skall ni finna.
Be till Herren, prata med Herren, Han hör er, Han vill erat väl. Han hörde mig, och jag är verkligen inte Guds bästa barn. Han hör dig när du ber oxå. Han svarar. Han ger dig inte alltid vad du ber om, men Han ger dig alltid vad du behöver.
Men du måste oxå visa att du vill ta till dig det Han säger. Herren visar vägen men det är upp till dig att välja om du vill gå den eller inte. Det är det jag måste göra nu, jag måste försöka gå vidare med det här. Han hörde min bön och gav mig ett tecken, nu måste jag ta till mig det tecknet och jobba vidare med problemet, men jag vet att jag inte är ensam frö Han är med mig.

Herre jag vill tacka för att du hör mig, tack för att du bryr dig om mig. Hjälp mig att följa Din väg. Herre Du vet allt, Du ser allt, Du vet vad jag vill be om innan jag har bett om det, hjälp mig att hitta rätt. Du vet att jag inte är ditt bästa barn, Du har sett mina synder, förlåt mig för de Herre. Hjälp mig att leva efter Din vilja, hjälp mig leva som Ditt barn.
Tack för att Du är med mig, alla dagar till tidens ände. Jag lägger mitt liv i dina händer.
I Jesu namn.
Amen

Inga kommentarer: