torsdag 14 februari 2008

Valentines day

Alla Hjärtans Dag idag, vilket för mig betyder att min kära mor fyller år. SJälva Valentindagen bryr jag mig inte så mkt om. Den var väll trevlig när man var liten och fortf tyckte det var kul att skicka och få en massa roser och sånna grejjer men nu på ålderns höst så känns det mer som att den dagen trycker ner ungdommar än lyfter upp de. Det är ännu ett av dessa jippon där man separerar ut de poulära från de utstötta. Jag tycker att de skolor som har förbjudit rosutdelningar har gjort helt rätt, jag tror inte att man kan förebygga mobbing på en skola samtidigt som har en dag när det tydligt utmärks vilka som är the in crowd och vilka som är utanför. Sen om man är i ett förhållande och vill göra nåt speciellt romantiskt för sig själva, det lägger ja mig inte i, det är väll gulligt. Men just Alla Hjärtans Dag på skolor eller andra allmänna platser riktade mot barn i nedre tonåren är jag emot.



5 dar te Thailand. Åker hem te Sundsvall imorrn efter Tonårskvällen.

Inga kommentarer: